Totul despre sindromul Burnout

0
6
Totul despre sindromul Burnout

Traim in vremuri in care jobul ne solicita din ce in ce mai mult, in care angajatorii au cerinte din ce in ce mai ridicate, iar stresul depaseste limita suportabila. Atunci cand stresul prezent este peste limitele noastre, putem vorbi despre sindromul burnout, care se manifesta atat fizic, cat psihic. Cum il recunoastem?

Sindromul Burnout in plan psihic:

  • vorbim despre lipsa dorintei de munca
  • lipsa motivatiei de a te ridica din pat dimineata si a porni spre job
  • stari de tensiune
  • stres
  • existenta unui sentiment de deprimare fara un motiv „evident”

Sindromul Burnout in plan fizic:

  • senzatie de oboseala permanenta, indiferent de cate ore dormim
  • dureri de cap, insotite uneori de ameteli si stari de greata
  • slabiciune generala a corpului

Cum spuneam, burnout-ul este tot mai des intalnit in randul angajatilor, dar nu este un sindrom de necombatut. In cele ce urmeaza vom discuta putin despre cum anume gestionam acest aspect la locul de munca, despre cum poate fi tratat sau prevenit.

Tratarea si prevenirea burnout

Cum tratam si prevenim sindromul Burnout-ul?

In primul rand, este importanta existenta unui echilibru intre raportul activitate profesionala – odihna/ relaxare. Astfel, e recomandat sa:

  • va alocati timp pentru incarcarea bateriilor si sa nu faceti abuz de resursele personale de energie
  • luati in considerare dificultatea sarcinilor si nu va angajati in rezolvarea unor probleme care va solicita prea multa energie sau care va depasesc competentele
  • incercati sa evitati multitasking-ul, astfel puteti sa rezolvati sarcinile pe rand, in mai scurt timp si cu randament maxim
  • organizati sarcinile astfel incat sa aveti timp suficient pentru fiecare si sa nu exagerati cu task-urile/ ziua de munca
  • ierarhizarea sau prioritizarea sarcinilor astfel incat cele urgente sa fie rezolvate la inceputul zilei, in timp ce sarcinile ce pot suferi amanare sa fie realizate spre final

Importanta sindromului epuizarii

In primul rand, viata organizationala si personala pot suferi modificari negative. Suprasolicitarea va poate afecta pe toate planurile, de la organizational, pana la familial, social sau individual. Putem simti o stare generala negativa in raport cu toate aspectele din jurul nostru si nu numai. De asemenea, organizatia in care activam poate resimti consecintele epuizarii angajatilor… in primul rand, personalul va fi mai putin productiv, numarul absentelor in randul angajatilor va creste, iar nivelul de concentrare va scadea, potentand astfel riscul de accidente.

Asadar, este important sa avem grija la sanatatea psihica si fizica a noastra si sa nu facem abuz de resursele de care dispunem. Si nu uitati: oricand considerati ca nu puteti face fata stresului zilnic, puteti contacta un specialist.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.