12 Sfaturi pentru un Team Building de Succes

0
441
12 Sfaturi pentru Team-building - Crearea unei Echipe de Succes

Cum sa faceti echipele eficiente  

Se vorbeste peste tot despre consolidarea echipei, a lucra ca si echipa, dar putini inteleg ce inseamna sa creezi experienta muncii in echipa sau cum se dezvolta o echipa eficienta. A apartine unei echipe inseamna a simti ca faci parte din ceva mai mare decat propria persoana. Conteaza foarte mult sa intelegeti misiunea sau obiectivul organizatiei din care faceti parte.

Intr-un mediu orientat pe munca de echipa, contribuiti la succesul general al organizatiei. Chiar daca aveti o anumita slujba si apartineti unui anumit departament, sunteti alaturi de ceilalti membri ai organizatiei pentru a atinge obiectivul principal. Imaginea de ansamblu va conduce activitatile, functia dvs exista pentru a deservi imaginea de ansamblu.

Trebuie sa faceti diferenta dintre sentimentul general de munca in echipa si sarcina de a construi o echipa efectiva, intacta, pentru a atinge un anumit tel.

Multa lume confunda aceste doua lucruri si din aceasta cauza multe seminarii, intalniri si activitati de team building esueaza lamentabil. Sefii nu reusesc sa defineasca genul de echipa pe care doresc sa o consolideze. Dezvoltarea sentimentului general de a lucra intr-o echipa este diferit de dezvoltarea unei echipe eficiente, concentrate, atunci cand va ganditi la abordarea unei metode de consolidare a echipei.

12 reguli pentru team building 

Directorii, managerii si membrii organizatiei cauta mereu sa imbunatateasca rezultatele afacerii si profitabilitatea. Multi vad o organizatie structurata orizontal, bazata pe echipe, ca fiind cea mai buna modalitate de a implica toti angajatii in a crea o afacere de succes.

Indiferent ce denumire poarta eforturile dvs de a imbunatati echipa, va straduiti sa imbunatatiti rezultatele pentru clienti. Totusi, sunt putine organizatii care sunt multumite de rezultatele date de eforturile de a imbunatati echipa. Daca eforturile de imbunatatire a echipei nu se ridica la asteptari, aceasta lista va va ajuta sa descoperiti de ce. Un team building de succes, care creaza o echipa concentrata si eficienta, are nevoie sa urmeze cu atentie toate aceste reguli.

Asteptari clare

  • Conducerea companiei v-a comunicat clar asteptarile sale in legatura cu activitatea echipei si rezultate?
  • Membrii echipei inteleg de ce a fost constituita firma?
  • Organizatia demonstreaza ca e constanta in ceea ce priveste scopurile sale sustinand echipa cu oameni, timp si bani?
  • Primeste munca de echipa suficienta importanta in termeni de timp, discutie, atentie si interes din partea directorilor executivi?
Sfaturi team building de succes

Context

  • Inteleg membrii echipei de ce fac parte din aceasta echipa?
  • Inteleg cum strategia de a utiliza echipe ajuta organizatia sa atinga telurile comunicate ale afacerii?
  • Pot membrii echipei sa defineasca importanta echipei lor in atingerea scopurilor organizatiei?
  • Intelege echipa unde se incadreaza munca lor in contextul total al scopurilor, principiilor, viziunilor si valorilor organizatiei?

Implicare

  • Doresc membrii sa lucreze in echipa?
  • Membrii echipei percep ca fiind importanta misiunea echipei?
  • Sunt membrii echipei implicati in atingerea scopului si a atinge rezultatele asteptate?
  • Percep membrii echipei serviciul lor ca fiind o valoare adaugata organizatiei si carierei personale?
  • Anticipeaza recunoasterea pentru contributia lor?
  • Se asteapta ca cunostintele si abilitatile lor sa creasca si sa se dezvolte in cadrul echipei?
  • Sunt incitati de provocarea si oportunitatea echipei?

Competenta

  • Echipa este de parere ca participa persoane pregatite corespunzator?
  • Este echipa de parere ca membrii au cunostintele , abilitatile si capacitatea necesare pentru a se ocupa de problemele pentru care a fost formata echipa?
  • Daca nu, sunt dispusi sa urmeze un curs profesional? Spre exemplu, un curs de arhivar.
  • Daca nu, are echipa posibilitatea de a-si satisface nevoile?
  • Este de parere echipa ca are resurse, strategia si suportul necesar pentru a-si indeplini misiunea?

Statut

  • Are echipa stabilita o zona de responsabilitate si propria misiune, viziune si strategie pentru a-si indeplini misiunea?
  • Si-a definit si comunicat echipa scopurile, rezultatele si contributiile asteptate, termenele limita si modul in care se vor masura, atat rezultatele cat si procesul urmat de echipa pentru a-si indeplini sarcina?
  • Echipa de supraveghere sau alt grup coordonator sustine activitatea echipei?
Cum poti face team building

Control

  • Are echipa suficienta libertate si putere de decizie pentru a se simti stapana pe situatie pentru a-si indeplini statutul? In acelasi timp cunosc membrii echipei limitele?
  • Cat de departe pot merge membrii echipei pentru a-si indeplini scopurile? Sunt limitele (resurse monetare si de timp) definite la inceputul proiectului, inainte ca echipa sa intampine greutati si sa ia munca de la capat?
  • Sunt intelese relatiile si responsabilitatile echipei de fiecare membru?
  • A definit organizatia responsabilitatea echipei de a face recomandari, de a-si implementa planul?
  • Exista un proces de consultare astfel incat atat echipa, cat si organizatia sa se alinieze in directia realizarii scopului?
  • Se considera membrii echipei responsabili pentru termenele limita, implicare si rezultate?
  • Are organizatia un plan pentru a creste oportunitatile de auto-management printre membrii organizatiei?

Colaborare

  • Intelege echipa procesele de grup si de echipa? Inteleg membrii etapele de dezvoltare a grupului? Lucreaza membrii echipei eficient interpersonal?
  • Inteleg toti membrii echipei rolurile si responsabilitatile celorlalti membrii? Ai sefilor? Observatorilor?
  • Poate echipa sa se ocupe de rezolvarea problemelor, de imbunatatirea proceselor, stabilirea tintelor si masuratorilor?
  • Coopereaza membrii echipei pentru a indeplini obiectivul echipei?
  • Au fost stabilite norme de grup sau reguli de conduita in zone cum ar fi rezolvarea conflictelor, ajungerea la un consens si sedinte de management?
  • Foloseste echipa o strategie potrivita pentru a indeplini planul de actiune?

Comunicare

  • Le este clar membrilor echipei prioritatile sarcinilor lor?
  • Exista vreo metoda stabilita pentru ca echipele sa-si poata transmite comentariile si sa primeasca un comentariu onest asupra performantei?
  • Furnizeaza organizatia informatii importante cu privire la afacere in mod regulat?
  • Inteleg echipele contextul complet al existentei lor?
  • Comunica membrii echipei clar si onest unii cu ceilalti?
  • Isi prezinta membrii echipei parerile? Sunt rezolvate conflictele aparute?

Inovatie si creativitate

  • Este organizatia interesata cu adevarat de schimbare?
  • Pune valoare pe gandirea creativa, solutii unice, si idei noi?
  • Premiaza persoanele care isi asuma riscuri rezonabile pentru a crea imbunatatiri? Sau premiaza pe cei care nu ies in evidenta si mentin starea de fapt?
  • Furnizeaza pregatire, educatie, acces la carti si filme, calatorii necesare pentru a stimula gandirea?

Consecinte

  • Se simt membrii echipei responsabili pentru rezultatele echipei? Sunt premiati si le sunt recunoscute succesele?
  • Este respectat si incurajat riscul rezonabil? Se tem membrii echipei de represalii?
  • Membrii echipei isi petrec mai mult timp dand vina unii pe altii decat rezolvand probleme? Sunt premiate rezultatele echipei, dar cele individuale?
  • Planuieste organizatia sa imparta castigul si profitabilitatea crescuta cu echipa si cei care au contribuit individual?
  • Pot cei care au contribuit individual sa vada impactul lor asupra succesului organizatiei?
Team building si libertatea echipei

Coordonare

  • Sunt echipele coordonate de o echipa centrala de conducere care ajuta echipele sa obtina ceea ce au nevoie pentru a avea un succes?
  • Au fost planificate prioritatile si resursele in fiecare departament in parte? Inteleg echipele conceptul de client intern – urmatorul proces, oricui ii furnizeaza un produs sau un serviciu?
  • Exista echipe cu mai multe functiuni si in mai multe departamente care sa lucreze impreuna eficient?
  • Dezvolta organizatia o orientare pe client si pe proces si se indeparteaza de gandirea traditionala bazata pe departamente?

Schimbari culturale

  • Recunoaste organizatia faptul ca cultura organizationala a viitorului bazata pe munca de echipa, pe colaborare, pe imputernicire, este diferita de cultura actuala organizationala traditionala bazata pe ierarhii?
  • Are organizatia in plan schimbarea modului in care recompenseaza, recunoaste, angajeaza, dezvolta, planifica, motiveaza si isi conduce angajatii?
  • Planuieste organizatia sa foloseasca esecul pentru a invata si sustine riscul rezonabil?
  • Recunoaste organizatia ca cu cat ajuta mai mult echipele sale, cu atat are mai mult de castigat de pe urma muncii acestor echipe?

Asadar, acestea sunt cele 12 sfaturi pentru un team building de succes, si pentru a va asigura ca echipele dvs. lucreaza cat mai eficient pentru a asigura succesul afacerii!

Mai mult de-atat, un team building corect va oferi mult mai multa incredere de sine angajatilor, facandu-i stapani pe situatie si mult mai inclinati sa pastreze acest loc de munca drept cariera!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.