Cum să eviți supra-încălzirea la sală

Exercitiile fizice si caldura reprezinta o combinatie periculoasa. Supraincalzirea poate face sa va fie rau sau poate fi chiar letala, dar exista pasi pe care ii puteti urma pentru a reduce sansa de a va supraincalzi.

 Pasi  

  1. Beti multa apa. Beti apa inainte, in timpul si dupa ce terminati exercitiile. Pentru fiecare 15 minute de exercitii, beti cel putin 250 ml de apa.
  2. Scadeti intensitatea exercitiului.
  3. Planuiti sa exersati dimineata devreme sau seara tarziu. Sau, daca se poate, exersati in interior.
  4. Acordati corpului timp sa se obisnuiasca cu temperaturile mai calde. Planuiti pentru cel putin 2 saptamani antrenamente mai scurte si mai usoare.
  5. Purtati imbracaminte larga, in culori deschise si usoara.
  6. Maximizati expunerea de piele pentru a ajuta evaporarea transpiratiei. Nu uitati sa va dati cu lotiune de protectie.
  7. Acoperiti-va capul. Purtati o sapca larga cu gauri si turnati-va apa peste cap periodic.
  8. Schimbati-va planul de a atinge un record personal in aceea zi.
  9. Planuiti-va hidratarea. Daca aveti un antrenament greu sau un exercitiu greu in urmatoarea zi, beti multa apa in ziua si noaptea de dinainte.
  10. Ascultati-va corpul. Primele stagii ale supraincalzirii sunt crampele musculare, ameteala, dureri de cap, greata, piele de gaina pe partea superioara a corpului si greutatea de a mentine echilibrul. Opriti-va din antrenament daca experimentati vreunul din aceste simptome.

 Sfaturi  

  • Uitati-va atent la urina dv. – daca este limpede, sunteti hidratat cum trebuie; daca este galbena, beti mai multa apa.
  • Evitati sa folositi in exces cofeina sau alcool – ambele dehidrateaza.
  • Daca va este sete, deja sunteti deshidratat, asa ca nu lasati setea sa fie un indicator al momentului in care sa beti apa.

 Atentie  

  • Supraincalzirea este periculoasa si atletii tind sa creada ca se pot antrena si in timpul ei. Nu incercati.
  • Daca aveti vreo conditie speciala care ar impiedica sau limita abilitatea dv de a va angaja in activitati fizice, consultati un medic inainte de a incepe aceasta activitate.
  • Aceste informatii nu sunt menite a inlocui sfaturile medicale profesionale sau tratamentul medical.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here