Cum sa delegi responsabilitate

Multi oameni deleaga mai putin decat ar trebui. Impartiti sarcinile si dati proiecte de facut celorlalti – astfel va creste productivitatea si eficienta totala.

 Pasi  

  1. Decideti daca doriti sa delegati.
  2. Decideti cui vreti sa delegati responsabilitate. Are aceasta persoana calitatile necesare si experienta ceruta? Cat de repede va invata?
  3. Informati persoana despre sarcina: spuneti exact pentru ce este responsabila. Explicati cum sarcina se incadreaza in proiectul mai mare. Clarificati obiectivele si decideti termenele limita.
  4. Incurajati delegatul sa actioneze independent si sa ia propriile decizii prin sublinierea rezultatelor. Spuneti „vreau sa vad asta si asta. Nu-mi da detalii.”
  5. Lasati persoana sa indeplineasca sarcina. Oferiti ajutor daca este nevoie, dar nu fiti prea curios; daca are o cale diferita de a face lucrurile, fiti flexibil si deschis la sugestii noi.
  6. Verificati periodic munca. Oferiti critica constructiva.
  7. Recunoasteti persoana care face treaba, acordati-i credit. Recunoasterea in public a unei slujbe bine indeplinite incurajeaza eforturile viitoare.

 Sfaturi 

  • Delegati sarcini din timp atunci cand productivitatea este probabil sa fie mare; incercati cat mai devreme in saptamana, nu vinerea.
  • Fiti disponibil sa raspundeti la intrebari si sa discutati progresul.
  • Fiti generos cu laudele pentru slujbele bine executate.

 Atentie 

  • Evitati sa va ganditi ca e prea mare bataie de cap sa delegati responsabilitate; delegarea va da rezultate in timp daca sarcina trebuie repetata.
  • Delegarea unei sarcini nu inseamna ca nu mai sunteti responsabil pentru a vedea ca ea sa fie terminata.

Cum sa folosesti negativitatea pentru a implementa o schimbare

Negativitatea la locul de munca poate fi daunatoare. Rezultatele negativitatii sunt de obicei pierderea productivitatii si o scadere a profitabilitatii. Negativitatea este contagioasa. Expresia „un necaz nu vine niciodata singur” este adevarata atunci cand vine vorba despre raspandirea negativitatii la birou. Aceia care au sentimente negative ii vor cauta pe cei care sunt de aceeasi parere, iar apoi vor incerca sa-i convinga si pe ceilalti.

Negativitatea nu este neaparat rea. Cateodata aduce la lumina probleme existente. Problemele fiind cunoscute, se poate incerca rezolvarea . Iata cateva sfaturi pentru a transforma negativitatea in ceva ce poate cauza o schimbare pozitiva la locul de munca.

  • Asigurati-va ca faceti critici constructive: nu va plangeti, fiti gata sa oferiti solutii pentru problemele pe care le subliniati.
  • Actionati: mergeti mai departe de a oferi solutii pentru problemele existente.
    Oferiti-va ajutorul pentru a implementa aceste solutii.
  • Nu incercati sa reparati ce nu este stricat: exista cateva persoane care cred ca toata lumea face lucrurile gresit in afara de ei. Vor sa faca o schimbare doar de dragul de a avea un cuvant de spus. Concentrati-va energia pe lucruri care trebuie cu adevarat reparate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here