cum sa tratezi depresia postnatala

Depresia post-natala este prezenta la 60 pana la 80 la suta dintre femeile ce abia au nascut. Multe trec peste o depresie usoara si devin fericite din cauza copilului. Dar, la unele femei, sentimentele de depresie, anxietate si frustrare nu dispar si ele sunt lasate sa se simta vinovate si coplesite. Daca tu sau cineva pe care cunosti sufera de asemenea tip de depresie, ia-o in serios si actioneza.

 Pasi  

  1. Trateaza-te asa cum trebuie. Fii constient ca nu esti singur in aceasta lupta. A fi mama, mai ales pentru prima data, este greu si plin de responsabilitati. Cere o multine de sacrificii in primele 3-6 luni dar vor trece cu usurinta.
  2. Dormi cat mai mult. Adu-ti aminte de zicala care zice: „Dormi cand doarme copilul”. Lasa sa raspunda robotul la telefon si lasa-l pe sotul tau sa se ocupe de apelurile tale.
  3. Cere ajutor daca este necesar. Lasa un vecin sa-ti pregateasca cina. Lasa soacra sa fie atenta la copil cat timp tu dormi, mergi la cumparaturi faci exercitii sau te speli. Gaseste o persoana de incredere care sa aiba grija de copil in zilele in care tu nu poti face asta. Daca cunosti alti oameni cu copii mici, ei vor fi fericiti sa te ajute. Diferenta este ca ei au fost ca tine,si au experienta.
  4. Spune ceea ce simti altor femei. Gaseste pe cineva cu care poti vorbi. Plange, compatimeste-te, gaseste orice metoda de a arata cat de greu este pentru tine si ca apreciezi faptul ca te lasa sa-ti versi naduful.
  5. Gaseste un grup de ajutor. Daca nu ai cu cine sa vorbesti si nu poti gasi o asemenea organizatie, suna la spital, fa-i sa constientizeze cat de greu este pentru tine si ca apreciezi faptul ca te lasa sa iti exprimi sentimentele.
  6. Fa exercitii. Un metabolism bun va imbunatati dispozitia sufleteasca si sanatatea. Incearca sa mergi 10 minute in fiecare dimineata si incearca sa iti atingi pragurile propuse de timp si viteza.
  7. Fa-ti timp sa arati bine. Cateodata a arata bine te face sa te si simti bine. Machiaza-te daca asa obisnuiesti. Du-te la mall si cumpara-ti imbracaminte noua. Schimba-ti coafura. Du-te la un salon si fa-ti o manichiura. Acorda-ti timp.
  8. Mananca echilibrat. Mananca micul dejun in fiecare zi, este un inceput bun. Stai departe de cofeina si zahar, iti vor da o impresie de bine care va disparea cand efectul lor s-a dus. Consuma cat mai multe fructe, sunt o sursa naturala de energie.
  9. Cumpara o carte despre depresia post-natala si citeste-o. Sunt multe femei ce sufera de aceasta boala. Gaseste resurse sa te ajuti sau cere cuiva apropiat sa te ajute.

 Sfaturi  

  • Fa o lista cu lucrurile pe care sa le faci atunci cand esti in depresie. Exemplu: a sta la soare(dar cu crema protectoare), a face baie, a citi, a lua pranzul in oras, a merge la cumparaturi, a invita un prieten, a merge la plimbare, a face exercitii.
  • Pregateste masa dinainte si congeleaz-o pentru zilele cand nu te simti in stare sa gatesti. Cere si prietenilor sa faca acelasi lucru.
  • Fa o curatenie o data pe saptamana. Nu te grabi sa faci nimic daca nu te simti in stare. Pretinde ca nu esti acasa cand vin musafiri neasteptati sau zi-le sa vina in alta zi.

Atentie 

  • Cere ajutor de la medic daca incepi sa ai ganduri de sinucidere sau sa faci rau copilului. Daca totusi faci rau copilului, suna la urgente sau pe partenerul tau si cere ajutor imediat. Astea nu sunt sentimente ce trebuie sa dainuie. Nu te simti vinovata pentru ceea ce simti. Exista oameni profesionisti care te pot ajuta sa treci peste depresii si sentimente negative.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here